تقویت کننده های ناخن

تقویت کننده ناخن در انواع مختلف بر پایه ترکیباتی از مواد گیاهی و یا ترکیبات دیگر موجود می باشد. این تقویت کننده ها برای مراقبت بیشتر از ناخن ها و ایجاد استحکام در آنها مورد استفاده قرار می گیرند. داشتن ناخن های براق و زیبا برای همه افراد به ویژه خانم ها امری حائز اهمیت می باشد زیرا موجب زیباتر دیده شدن دست ها و پاها می شود. بسیاری از خانم ها وقت زیادی را صرف رسیدگی به چهره، پوست و موی خود می کنند اما به زیبایی ظاهری ناخن هایشان اهمیت نمی دهند. اگر می خواهید ظاهری جذاب و زیبا داشته باشید نیاز است به ظاهر ناخن هایی خود نیز اهمیت بدهید و با به کارگیری راهکارهای درمانی ساده که منشا گیاهی دارند مشکلات شکننده بودن ناخن هایتان را برطرف کنید. تنها استفاده از روش مانیکور برای افزایش زیبایی ظاهری ناخن ها کافی نیست و شیوه های تقویت کننده ناخن از ضرورت بالایی برخوردار می باشد. حقیقت این است که برای داشتن ناخن های سالم نیاز است مراقبت از آنها به صورت روزانه با بهره گیری از روش های مختلف صورت گیرد.

قبل از آشنایی با راهکارهای تقویت کننده ناخن بهتر است با قسمت های مختلف تشکیل دهنده ناخن آشنا شوید. ناخن های انسان از یک قسمت پنهان تشکیل شده است که با نام ریشه ناخن شناخته می شود و این قسمت از ناخن است که موجب رشد آن می شود. قسمت دیگر ناخن قابل دیدن می باشد و به دلیل وجود شبکه های مویرگ های خونی که در زیر آن قرار گرفته است به رنگ صورتی دیده می شود. پوست زیر ناخن از دیگر قسمت های تشکیل دهنده ناخن می باشد که وظیفه آن تغذیه قسمت قابل روئیت ناخن ها می باشد. ناخن ها علاوه بر اینکه جنبه زیبایی دارند بازتاب دهنده سلامت عمومی بدن نیز می باشند.

تقویت کننده ناخن و معرفی انواع آنها

آشنایی با بیماری های ناخن می تواند راهکارهای درمانی بهتری را که با عنوان تقویت کننده ناخن شناخته می شوند به شما معرفی کند.

انواع بیماری های ناخن

برای این که بتوانید راهکارهای تقویت کننده ناخن را به شیوه ای موثرتر پیاده کنید لازم است که مشکلات مرتبط با ناخن را بهتر بشناسید.

  1. ناخن های منحنی و قوزدار: شکل ظاهری ناخن های بسیاری از افراد به شکل منحنی و قوزدار هستند که این امر نشان دهنده بیماری های کبدی، ریوی و یا سرطان است بنابراین نیاز است به هر گونه تغییر شکل ظاهری در ناخن هایتان توجه داشته باشید.
  2. ناخن هایی که به صورت رنگ پریده دیده می شوند: رنگ پریدگی و سردی ناخن های دست و پا ممکن است نشان دهنده مشکلات قلبی یا ریوی و آرتریوپاتی باشد. بنابراین لازم است در صورتی که این تغییرات را در ناخن های خود ملاحظه می کنید به پزشک مراجعه کنید.
  3. ناخن های ضعیف و شکننده: افرادی که دارای ناخن های ضعیف و شکننده هستند نشان دهنده این موضوع است که مواد مغذی که حاوی آهن می باشد را به اندازه کافی مصرف نمی کنند.
  4. ناخن های سفید رنگ: ناخن هایی که به رنگ سفید دیده می شوند نشان از بیماری های گوارشی، ریوی یا لنفوم(نوعی سرطان خون) دارند.
  5. ناخن های قهوه ای رنگ: اگر رنگ ناخن هایتان قهوه ای رنگ است نشان دهنده بروز بیماری هورمونی می باشد.
  6. ناخن های دست انسان به طور طبیعی در طول یک ماه حدود 2 تا 3 میلی متر رشد می کنند و رشد ناخن های پا در مقابله با رشد ناخن های دست کمتر است و در طول ماه حدود 1 میلی متر رشد می کند. شکننده بودن ناخن ها یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری از افرد با آن رو به رو هستند. در صورتی که شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که این مشکل را دارید با بهره گیری از راهکارهای درمانی گیاهی و خانگی تقویت کننده ناخن می توانید ناخن هایی زیبا و محکم داشته باشید.

تقویت ناخن های شکننده

بهترین داروهای گیاهی و خانگی برای تقویت ناخن

روغن زیتون 

روغن زیتون یکی از روغن های گیاهی شناخته شده می باشد که دارای خواص بیشماری است و به عنوان تقویت کننده ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. مهم ترین اثرات روغن زیتون بر روی ناخن ها شامل موارد زیر است:

  • تقویت کننده پوست اطراف ناخن ها می باشد.
  • نرم کننده ناخن های آسیب دیده و تقویت کننده کوتیکول به شکل مناسب و در زمان کوتاهی است.

روش های استفاده از روغن زیتون به صورت تقویت کننده ناخن متفاوت هستند و شما می توانید مناسب ترین شیوه را به دلخواه خود انتخاب کرده و به کار ببرید.

  • مقدار مناسبی از روغن زیتون را درون کاسه ای بریزید و برای مدت زمان 15 دقیقه انگشتاتان را درون کاسه بگذارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این فرآیند را دو بار در هفته تکرار کنید.
  • با استفاده از روغن زیتون انگشتان و ناخن هایتان را به خوبی ماساژ دهید. انجام این کار موجب حفظ رطوبت و درخشندگی ناخن ها می شود.

روغن زیتون و تقویت ناخن

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی می باشد که برای تقویت و رشد ناخن ها بسیار موثر می باشد و علاوه بر این به عنوان ماده ای طبیعی برای درمان قارچ ناخن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های استفاده از روغن نارگیل
  • مقدار مناسبی از روغن زیتون را ذوب کنید و ناخن هایتان را ماساژ دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب توصیه می شود روزی چند بار این کار را تکرار کنید.
  • مقدار مناسبی از روغن نارگیل را با عسل و چهار قطره رزماری ترکیب کنید و پس از گرم کردن در مایکروویو ناخن هایتان را برای مدت 15 دقیقه در این مخلوط بگذارید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب این فرآیند را برای 4 بار در هفته انجام دهید.

روغن نارگیل و تقویت کننده ناخن

چیتوزان، یک گیاه بسیار مفید در تقویت ناخن

یکی از انواع موادی که عنوان تقویت کننده ناخن را دارد و بسیار موثر عمل می کند چیتوزان می باشد که ممکن است برای بسیاری از افراد شناخته شده نباشد. چیتوزان ماده ای در پوست سخت پوستان می باشد که می تواند رطوبت موجود در ناخن ها را به بهترین شکل ممکن حفظ کند به گونه ای که ناخن ها خشک نشوند. حفظ رطوبت کافی برای ناخن ها از شکنندگی و ورقه ای شدن آنها نیز جلوگیری می کند و ظاهری زیبا و سالم را برای ناخن به ارمغان می آورد. در واقع این ماده اجازه نمی دهد که باکتری بر روی ناخن رشد کند در نتیجه طراوت ناخن ها به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد شد. از این رو استفاده از آن جهت حفظ سلامت ناخن ها به عنوان تقویت کننده بسیار وقی برای ناخن شناخته می شود و مصرف آن به افرادی که تمایل به داشتن ناخن هایی زیبا دارند توصیه می گردد. برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی نظیر لوسیون مراقبتی ناخن سیلکِر حاوی میزان زیادی از این ماده هستند.

چیتوسان در پوست خرچنگ

مواد طبیعی و خانگی و روش های بهبود ناخن ها

لیمو

لیمو یکی از بهترین مواد طبیعی است که به عنوان تقویت کننده ناخن شناخته می شود. لیمو حاوی ویتامین C می باشد و تاثیر بسزایی در تقویت و نرمی ناخن ها دارد.

روش های استفاده از لیمو
  • آب لیمو و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید و کمی آن را گرم کنید سپس برای مدت 10 دقیقه ناخن هایتان را در آن بگذارید.
  • لیموی تازه را از وسط نصف کنید و یک تکه از آن را برای مدت 5 دقیقه بر روی ناخن هایتان قرار دهید و سپس آن را با آب وارم بشویید.
  • روش دیگر جهت تقویت ناخن ها با ترکیب آب لیمو، 3 حبه سر و روغن زیتون بدست می آید. این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و برای مدت 10 دقیقه ناخن هایتان را در آن بگذارید. سپس ناخن هایتان را با آب ولرم شست و شو دهید.

لیمو و سخت شدن ناخن

چای سبز  و ترکیب شیر با زرده تخم مرغ

جالب است بدانید چای سبز علاوه بر این که یکی از گیاهان طبیعی می باشد که برای سلامتی بدن مفید است به عنوان تقویت کننده ناخن نیز شناخته می شود. چای سبز حاوی چندین آنتی اکسیدان می باشد که در تقویت ناخن ها و پیشگیری از شکسته شدن آنها نقش بسزایی دارد. علاوه بر این افرادی که رنگ ناخن هایشان زرد رنگ است با استفاده از چای سبز می توانند این مشکل را برطرف کنند و رنگ ناخن هایشان را به رنگ طبیعی بازگردانند.

روش های استفاده از چای سبز
  • مقدار مناسبی از چای سبز را دم کنید و پس از سرد شدن ناخن هایتان را برای مدت زمان 15 دقیقه در آن بگذارید.
  • مقدار مناسبی از چای سبز، روغن جوانه گندم و نمک را ترکیب کنید و برای مدت 5 دقیقه ناخن هایتان را در داخل آن خیس کنید.
  • مقدار مناسبی از چای سبز را با روغن نارگیل یا ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و برای دو بار در هفته ناخن هایتان را در این ترکیب خیس کنید. این ترکیب گیاهی نقش موثری در محکم شدن ناخن ها دارد.

چای سبز و تقویت ناخن

ترکیب شیر با زرده تخم مرغ

همان طور که می دانید مواد مغذی که حاوی کلسیم و پروتئین می باشند نقش مهمی در تقویت و رشد ناخن ها بر عهده دارند. ترکیب شیر با زرده تخم مرغ یکی از بهترین گزینه ها برای پیشگیری از شکننده بودن ناخن های دست و پا می باشد. علاوه بر این نقش موثری در پیشگیری از نازک شدن ناخن ها دارند. برای تقویت ناخن هایتان با استفاده از این مواد لازم است 2 قاشق غذاخوری شیر را با یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید و برای مدت زمان 30 دقیقه بر روی ناخن هایتان ماساژ دهید.

سلامت تقویت و زیبایی ناخن ها

راهکارهای مناسب برای بهبود و تقویت ناخن ها

توجه داشته باشید راهکارهای خانگی و گیاهی که به منظور تقویت و رشد ناخن ها ذکر شد در صورتی موثر واقع می شوند که چندین نکته را نیز همزمان با استفاده از این روش ها رعایت کنید.

  • مصرف مواد مغذی که حاوی بیوتین هستند را در برنامه روزمره خود جای دهید. این مواد شامل گوجه فرنگی، پیاز، بادام و…..می باشند.
  • از لاک هایی که حاوی استون می باشند به صورت مکرر استفاده نکنید.
  • هنگام انجام کارهای خانه استفاده از دستکش پلاستیکی را فراموش نکنید.
  • برای خلاص شدن از مشکلات شکنندگی ناخن لازم است در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.
  • به بهداشت ناخن هایتان اهمیت بدهید و به صورت مکرر آنها را تمیز کنید.
  • ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید. برای مرطوب نگه داشتن ناخن هایتان می توانید به عنوان تقویت کننده ناخن از وازلین و کرم های مناسب استفاده کنید.
  • برای رساندن ویتامین D به ناخن هایتان لازم است آنها را هر روز برای مدت زمان چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهید.
  • بسیاری از افراد در ناحیه ناخن مشکل دارند اما دیگر جای نگرانی وجود ندارد زیرا با به کارگیری راهکارهای درمانی موثر و خانگی ذکر شده می توانید مشکلات مربوط به ناخن هایتان را برطرف کنید و ناخن هایی سالم و محکم داشته باشید. توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه مطلوب با استفاده از راهکارهای درمانی خانگی و گیاهی تقویت کننده ناخن نیاز است آنها را دنبال کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

پرسش و پاسخ درباره این محصول

avatar